Вищий адміністративний суд України
Про ВАСУ
Пленум ВАСУ
Cудова практика
НКР при ВАСУ
Система адміністративних судів
Суддівське самоврядування
Законодавство
Міжнародно-правове співробітництво
Відомості з декларацій
ІНФОРМАЦІЯ щодо реалізації Закону України "Про очищення влади"
Видавнича діяльність
Вакансії
Інформація про державний бюджет
Запобігання і протидія корупції
База правових позицій

Апарати вищих спеціалізованих судів повинні бути збережені, - заступник Голови ВАСУ Михайло Смокович

Якщо спочатку буде сформовано лише суддівський корпус Верховного Суду, а згодом вирішуватиметься питання з апаратами, то здійснювати судочинство Верховний Суд зможе, у кращому разі, місяців через три-чотири

Огляд ЗМІ. Не відновивши довіру до суду, ми втратимо державу - суддя у відставці Михайло Цуркан

ЮРЛІГА поспілкувалась із кандидатом у члени Вищої ради правосуддя

Пленум ВАСУ ухвалив ряд постанов, зокрема, про внесення змін до КАСУ щодо свободи мирних зібрань

Постанову «Про внесення змін до Кодексу адміністративного судочинства України щодо свободи мирних зібрань», яку направлено до Ради з питань судової реформи

Інформаційний бюлетень щодо тримання мігрантів під вартою

Переклад на українську здійснено Представництвом Міжнародної організації з міграції в Україні на запит Вищого адміністративного суду України

Висновок до проекту Закону України «Про обмеження щодо осіб, які мають громадянство держави-агресора» від 19.02.2016 реєстр. № 4113

Висновок до проекту Закону України «Про обмеження щодо осіб, які мають   громадянство держави-агресора» від 19.02.2016 реєстр. № 4113

  

Запропонованим проектом Закону передбачається заборонити особам, які, окрім громадянства України, мають громадянство держави-агресора, бути державними службовцями, депутатами усіх рівнів, суддями, співробітниками правоохоронних органів або обіймати керівні посади державних та комунальних підприємств. На сьогодні законодавство України не визнає правових наслідків подвійного громадянства, що створює загрозу допуску громадян держави-агресора до зазначених вище посад та діяльності всупереч національним інтересам України.

Вищий адміністративний суд України, здійснивши аналіз положень проекту Закону не може з ними погодитись з огляду на таке.

          Так, стаття 4 Конституції України встановлює, що в Україні існує єдине громадянство.

          Пунктом 1 частини першої статті 2 Закону України «Про громадянство України» передбачено, що законодавство України про громадянство ґрунтується на принципі єдиного громадянства - громадянства держави Україна, що виключає можливість існування громадянства адміністративно-територіальних одиниць України. Якщо громадянин України набув громадянство (підданство) іншої держави або держав, то у правових відносинах з Україною він визнається лише громадянином України. Якщо іноземець набув громадянство України, то у правових відносинах з Україною він визнається лише громадянином України.

          Слід наголосити, що добровільне набуття громадянином України громадянства іншої держави, якщо на момент такого набуття він досяг повноліття, а також, зокрема, автоматичне набуття громадянином України іншого громадянства внаслідок одруження з іноземцем, добровільний вступ на військову службу іншої держави, яка відповідно до законодавства цієї держави не є військовим обов'язком чи альтернативною (невійськовою) службою є підставами для втрати громадянства України, (пункти 1, 3 підпункт в) пункту 1 частини першої статті 19 Закону України «Про громадянства України).

          У зв’язку з цим, лише громадяни України мають право вступити на державну службу, в органи прокуратури, на посаду судді, а також мати право бути висунутими кандидатом у депутати усіх рівнів (частина друга статті 76, частина третя статті 127 Конституції України, абзац шостий частини другої статті 2 Закону України «Про прокуратуру», стаття 4 Закону України «Про державну службу», частина перша статті 9, стаття 10 Закону України «Про вибори народних депутатів України»).

          Тобто виходячи з викладеного, особи, які втратили громадянство України, відповідно до норм чинного законодавства вже не мають право працювати на відповідних посадах.

          Тому прийняття окремого Закону з додаткового врегулювання саме таких відносин викличе лише зайве навантаження на вітчизняну законодавчу базу.

Ураховуючи наведене, Вищий адміністративний суд України вважає, що чинним законодавством вже врегульовано такі правовідносини, а тому прийняття запропонованого проекту Закону є недоцільним.  


 
 
Список справ, призначених до розгляду
Список автоматичного розподілу справ
Судовий збір
Інформація щодо стадій рощгляду судових справ
Контакти
Довідкова інформація для громадян

Судова влада України
Електроний суд
Реєстр судових рішень
ВАСУ в мережі Facebook


©2015 Вищий адміністративний суд України
лист вебмайстру