Вищий адміністративний суд України
Про ВАСУ
Пленум ВАСУ
Cудова практика
НКР при ВАСУ
Система адміністративних судів
Суддівське самоврядування
Законодавство
Міжнародно-правове співробітництво
Відомості з декларацій
ІНФОРМАЦІЯ щодо реалізації Закону України "Про очищення влади"
Видавнича діяльність
Вакансії
Інформація про державний бюджет
Запобігання і протидія корупції
База правових позицій

До уваги громадян!

У зв’язку з численними зверненнями громадян щодо порядку роботи Вищого адміністративного суду України з урахуванням призначення суддів нового Верховного Суду, повідомляємо

ВИСНОВОК до проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» (щодо сплати судового збору)

Відповідно до листа заступника Міністра юстиції України Антона Янчука від 30 квітня 2015 року №11.0.1-26/591 Вищим адміністративним судом України (далі – ВАСУ), в межах компетенції, розглянуто проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» (щодо сплати судового збору) (далі – законопроект), розроблений з метою виконання підпункту «b» пункту 35 Меморандуму про економічну та фінансову політику (між Україною і Міжнародним валютним фондом) стосовно взятого Україною зобов’язання щодо забезпечення подвоєння доходів від судового збору в реальному вимірі впродовж 12 місяців, та повідомляється таке.
В цілому ВАСУ підтримує поданий законопроект, проте вважаємо за необхідне висловити ряд застережень щодо нього.
Так, зокрема, правове регулювання ставок судового збору повинно спрямовуватися не лише на забезпечення доступності правосуддя, а й на запобігання заздалегідь безперспективним зверненням до суду з боку окремих платників податків, які усвідомлюють вчинене ними податкове правопорушення, але мають намір виключно затягнути процес стягнення визначених їм грошових зобов’язань.
Врахування цієї обставини повинно зменшити навантаження на адміністративні суди з розгляду ними штучних, «технічних» спорів, які насправді не спрямовані на захист порушених прав та інтересів осіб.
Також необхідно звернути увагу на те, що ставки судового збору повинні пов’язуватися з економічним інтересом особи, яка звернулася до суду. У податкових спорах є очевидним інтерес особи у збереженні свого майна від стягнення на користь держави в рахунок погашення грошових зобов’язань, визначених контролюючим органом.
З урахуванням викладеного вважаємо, що спори щодо протиправності рішень про визначення грошових зобов’язань платникам податків, спори які виникли внаслідок трудових відносин майнові (про стягнення заробітної плати), а також не майнові (прийняття на громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби) для цілей справляння судового збору повинні бути виділені в окрему категорію, відмінну від майнових або немайнових спорів.
Крім того, доцільно передбачити розмір судового збору в разі, якщо позовна вимога подається до контролюючого органу по роботі з великими платниками податків. Ця пропозиція аргументується більшою складністю та суспільним резонансом таких спорів.
У зв’язку з цим, наполягаємо на обов’язковому врахуванні у законопроекті пропозицій, що додаються.

 
 
Список справ, призначених до розгляду
Список автоматичного розподілу справ
Судовий збір
Інформація щодо стадій рощгляду судових справ
Надіслати повідомлення ВАСУ
Контакти
Довідкова інформація для громадян

Судова влада України
Електроний суд
Реєстр судових рішень
ВАСУ в мережі Facebook


©2015 Вищий адміністративний суд України
лист вебмайстру