Вищий адміністративний суд України
Про ВАСУ
Пленум ВАСУ
Cудова практика
НКР при ВАСУ
Система адміністративних судів
Суддівське самоврядування
Законодавство
Міжнародно-правове співробітництво
Відомості з декларацій
ІНФОРМАЦІЯ щодо реалізації Закону України "Про очищення влади"
Видавнича діяльність
Вакансії
Інформація про державний бюджет
Запобігання і протидія корупції
База правових позицій

Рубрику "Наукові праці членів НКР при ВАСУ" у розділі "НКР при ВАСУ" доповнено новими матеріалами

Розміщено монографії заступника Голови ВАСУ, секретаря Пленуму ВАСУ, вченого секретаря НКР при ВАСУ Михайла Смоковича

Апарати вищих спеціалізованих судів повинні бути збережені, - заступник Голови ВАСУ Михайло Смокович

Якщо спочатку буде сформовано лише суддівський корпус Верховного Суду, а згодом вирішуватиметься питання з апаратами, то здійснювати судочинство Верховний Суд зможе, у кращому разі, місяців через три-чотири

Огляд ЗМІ. Не відновивши довіру до суду, ми втратимо державу - суддя у відставці Михайло Цуркан

ЮРЛІГА поспілкувалась із кандидатом у члени Вищої ради правосуддя

Пленум ВАСУ ухвалив ряд постанов, зокрема, про внесення змін до КАСУ щодо свободи мирних зібрань

Постанову «Про внесення змін до Кодексу адміністративного судочинства України щодо свободи мирних зібрань», яку направлено до Ради з питань судової реформи

Рубрику «Пленум ВАСУ» на офіційному веб-сайті суду доповнено новими документами

Розміщено постанови Пленуму ВАСУ, ухвалені під час його засідання 3 березня 2017 року

Інформаційний бюлетень щодо тримання мігрантів під вартою

Переклад на українську здійснено Представництвом Міжнародної організації з міграції в Україні на запит Вищого адміністративного суду України

Головою Вищого адміністративного суду на другий строк обраний Олександр Нечитайло

30 березня 2017 року, збори суддів Вищого адміністративного суду України під час свого засідання обрали Головою суду Нечитайла Олександра Миколайовича

ВИСНОВОК до проекту ЗУ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо підстав набуття та припинення громадянства України) від 03.07.2014 реєстр. № 4242а

 

Проект Закону розроблено з метою захисту інтересів держави та суспільства в галузі національної безпеки від негативної діяльності осіб, які вчинили злочини проти основ державної безпеки.

Вищий адміністративний суд України, в межах своєї компетенції, проаналізувавши положення проекту Закону, вважає, що він потребує доопрацювання з огляду на таке.

Пунктом 3 розділу І проекту Закону пропонується внести зміни до Кодексу адміністративного судочинства України (далі–КАСУ), а саме статтю 18 КАСУ доповнити пунктом 7, яким передбачити, що адміністративні справи щодо припинення громадянства осіб, які вчинили злочини, пов’язані з посяганням на територіальну цілісність і недоторканність України, державною зрадою, диверсією, шпигунством, якщо вчинення цих злочинів особою встановлено вироком суду, що набрав законної сили підсудні місцевим загальним судам як адміністративним судам та доповнити новою статтею - 1837, якою визначити особливості провадження у справах за адміністративними позовами з приводу припинення громадянства осіб, які вчинили злочини, пов’язані з посяганням на територіальну цілісність і недоторканність України, державною зрадою, диверсією, шпигунством, якщо вчинення цих злочинів особою встановлено вироком суду, що набрав законної сили.

Частиною першою статті 1837 проекту Закону передбачається, що позовні заяви Служби безпеки України або її управлінь у областях, м. Києві, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі з приводу припинення громадянства осіб, які вчинили злочини, пов’язані з посяганням на територіальну цілісність і недоторканність України, державною зрадою, диверсією, шпигунством, якщо вчинення цих злочинів особою встановлено вироком суду, що набрав законної сили подаються до адміністративного суду за місцезнаходженням установи виконання покарань, в якій відбуває покарання засуджена за вчинення зазначених у цій статті злочинів.

 

Слід зазначити, що розгляд суддями загальних судів означених адміністративних справ не сприятиме їх більш швидкому розгляду та призведе до збільшення навантаження на суддів загальних судів що значною мірою вплине на збільшення терміну судового розгляду справ, а також до порушення принципу спеціалізації який діє в системі судочинства України, оскільки судді окружних адміністративних судів мають можливість більш повно та об'єктивно розглядати такі адміністративні справи не відволікаючи свою увагу на розгляд справ інших спеціалізацій.

 

Виходячи з викладеного пропонуємо частину другу статті 18 КАСУ доповнити пунктом 4, яким передбачити, що адміністративні справи щодо припинення громадянства осіб, які вчинили злочини, пов’язані з посяганням на територіальну цілісність і недоторканність України, державною зрадою, диверсією, шпигунством, якщо вчинення цих злочинів особою встановлено вироком суду, що набрав законної сили підсудні окружним адміністративним судам.

 

Крім того, розгляд адміністративних справ за місцезнаходженням установи виконання покарань є невдалим з огляду на те, що особа, яка вчинила злочини, пов’язані з посяганням на територіальну цілісність і недоторканність України, державною зрадою, диверсією, шпигунством може бути осуджена умовно, а відтак не відбувати покарання у місцях позбавлення волі.

 

Тому більш доцільно встановити, що позовні заяви Служби безпеки України або її управлінь у областях, м. Києві, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі з приводу припинення громадянства осіб, які вчинили злочини, пов’язані з посяганням на територіальну цілісність і недоторканність України, державною зрадою, диверсією, шпигунством, якщо вчинення цих злочинів особою встановлено вироком суду, що набрав законної сили подаються до адміністративного суду за місцем знаходження позивача або відповідача.

 

Разом з цим частиною одинадцятою статті 1837 проекту Закону(підпункт 2 пункту 3 розділу І проекту Закону) передбачається, що позовні заяви та апеляційні і касаційні скарги у справах, передбачених частиною першою цієї статті, подаються до адміністративного суду без сплати судового збору.

 

Слід зазначити, що частиною другою статті 3 та статтею 5 Закону України «Про судовий збір» відповідно визначено за подання яких заяв судовий збір не справляється та пільги щодо сплати судового збору.

Виходячи з викладеного необхідно внести зміни до Закону України «Про судовий збір», якими визначити пільги щодо звільнення від сплати судового збору за подання позовних заяв, апеляційних та касаційних скарг у справах за адміністративними позовами з приводу припинення громадянства осіб, які вчинили злочини, пов’язані з посяганням на територіальну цілісність і недоторканність України, державною зрадою, диверсією, шпигунством.


З огляду на наведене, Вищий адміністративний суд в цілому підтримує запропонований проект Закону, за умови обов’язкового врахування вищенаведених зауважень.

 


 
 
Список справ, призначених до розгляду
Список автоматичного розподілу справ
Судовий збір
Інформація щодо стадій рощгляду судових справ
Контакти
Довідкова інформація для громадян

Судова влада України
Електроний суд
Реєстр судових рішень
ВАСУ в мережі Facebook


©2015 Вищий адміністративний суд України
лист вебмайстру