Вищий адміністративний суд України
Про ВАСУ
Пленум ВАСУ
Cудова практика
НКР при ВАСУ
Система адміністративних судів
Суддівське самоврядування
Законодавство
Міжнародно-правове співробітництво
Відомості з декларацій
ІНФОРМАЦІЯ щодо реалізації Закону України "Про очищення влади"
Видавнича діяльність
Вакансії
Інформація про державний бюджет
Запобігання і протидія корупції
База правових позицій

Рубрику "Наукові праці членів НКР при ВАСУ" у розділі "НКР при ВАСУ" доповнено новими матеріалами

Розміщено монографії заступника Голови ВАСУ, секретаря Пленуму ВАСУ, вченого секретаря НКР при ВАСУ Михайла Смоковича

Апарати вищих спеціалізованих судів повинні бути збережені, - заступник Голови ВАСУ Михайло Смокович

Якщо спочатку буде сформовано лише суддівський корпус Верховного Суду, а згодом вирішуватиметься питання з апаратами, то здійснювати судочинство Верховний Суд зможе, у кращому разі, місяців через три-чотири

Огляд ЗМІ. Не відновивши довіру до суду, ми втратимо державу - суддя у відставці Михайло Цуркан

ЮРЛІГА поспілкувалась із кандидатом у члени Вищої ради правосуддя

Пленум ВАСУ ухвалив ряд постанов, зокрема, про внесення змін до КАСУ щодо свободи мирних зібрань

Постанову «Про внесення змін до Кодексу адміністративного судочинства України щодо свободи мирних зібрань», яку направлено до Ради з питань судової реформи

Рубрику «Пленум ВАСУ» на офіційному веб-сайті суду доповнено новими документами

Розміщено постанови Пленуму ВАСУ, ухвалені під час його засідання 3 березня 2017 року

Інформаційний бюлетень щодо тримання мігрантів під вартою

Переклад на українську здійснено Представництвом Міжнародної організації з міграції в Україні на запит Вищого адміністративного суду України

Головою Вищого адміністративного суду на другий строк обраний Олександр Нечитайло

30 березня 2017 року, збори суддів Вищого адміністративного суду України під час свого засідання обрали Головою суду Нечитайла Олександра Миколайовича

Інформаційна довідка за вересень 2016 року

Вищий адміністративний суд України

 

Інформаційна довідка за вересень 2016 року
про нові законодавчі та інші нормативно-правові акти України

 

Вищий адміністративний суд України (далі – ВАСУ) у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, а також іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до Конституції та законів України.

Так, протягом вересня 2016 року в установленому порядку та в межах своїх повноважень ВАСУ забезпечено облік і систематизацію процесуальних законодавчих та нормативно-правових актів України з метою підтримання їх у контрольному стані для майбутнього використання чи застосування у діяльності ВАСУ.

Одночасно, слід зазначити, що Верховною Радою України, Конституційним Судом України та Президентом України протягом визначеного періоду прийнято законодавчі та інші акти, які можуть бути застосовані при розгляді та вирішенні адміністративних справ.

 

І. Нормативно-правові акти прийняті Верховною Радою України

 

1.            6 вересня 2016 року Верховною Радою України прийнято Закон України за №1486-VIII «Про внесення зміни до статті 9 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» щодо забезпечення рівності прав військовослужбовців на грошове забезпечення» (дата набрання чинності Закону 30.09.2016 р.), метою якого є посилення соціального захисту військовослужбовців, зокрема шляхом установлення правових підстав для проведення перерахунку грошового забезпечення сім'ям тих військовослужбовців Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів, які були захоплені в полон або стали заручниками на території проведення АТО під час бойових дій з незаконними збройними формуваннями.

 

2.            22 вересня 2016 року Верховною Радою України прийнято Закон України за №1540-VIII «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» (дата набрання чинності Закону 26.11.2016 р., крім частини першої статті 11 та статті 13 цього Закону, які набирають чинності з 1 січня 2017 року), визначає правовий статус Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, її завдання, функції, повноваження та порядок їх здійснення.

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - Регулятор), є постійно діючим незалежним державним колегіальним органом, метою діяльності якого є державне регулювання, моніторинг та контроль за діяльністю суб'єктів господарювання у сферах енергетики та комунальних послуг.

Регулятор є юридичною особою публічного права, має відокремлене майно, що є державною власністю, рахунки в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.

Роботу Регулятора забезпечують його центральний апарат і територіальні органи.

Територіальні органи Регулятора утворюються в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі за його рішенням як структурні підрозділи, що не мають статусу юридичної особи.

Територіальні органи діють на підставі положень, що затверджуються Регулятором. Повноваження територіальних органів визначаються Регулятором відповідно до закону.

Регулятор здійснює державне регулювання, моніторинг та контроль за діяльністю суб'єктів господарювання у сферах енергетики та комунальних послуг, зокрема:

1) у сфері енергетики:

·               діяльності з виробництва, передачі, розподілу, постачання електричної енергії;

·               діяльності з транспортування, розподілу, зберігання (закачування, відбору), надання послуг установки LNG, постачання природного газу;

·               діяльності з транспортування нафти, нафтопродуктів та інших речовин трубопровідним транспортом;

2) у сфері комунальних послуг:

·               діяльності з виробництва теплової енергії на теплогенеруючих установках, включаючи установки для комбінованого виробництва теплової та електричної енергії, транспортування її магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами, постачання теплової енергії в обсягах понад рівень, що встановлюється умовами та правилами провадження господарської діяльності (ліцензійними умовами);

·               діяльності у сфері централізованого водопостачання та водовідведення в обсягах понад рівень, що встановлюється умовами та правилами провадження господарської діяльності (ліцензійними умовами).

·               Рішення Регулятора можуть бути оскаржені в судовому порядку. Оскарження рішень Регулятора не зупиняє їх виконання.

Рішення Регулятора про накладення штрафу може бути оскаржено до суду в порядку, встановленому законом.

 

3.       8 вересня 2016 року Верховною Радою України прийнято Постанову Верховної Ради України за №1511-VIII «Про звільнення суддів» (дата набрання чинності Закону 08.09.2016 р.), якою відповідно до пункту 5 частини п’ятої статті 126 Конституції України у зв’язку з порушенням присяги судді звільнено з посад суддів:

·               Донецького апеляційного адміністративного суду – Яманко Валентину Григорівну;

·               Донецького окружного адміністративного суду – Наумову Катерину Геннадіївну.

 

4.       8 вересня 2016 року Верховною Радою України прийнято Постанову Верховної Ради України за №1513-VIII «Про звільнення суддів» (дата набрання чинності Закону 08.09.2016 р.), якою відповідно до пунктів 3 та 9 частини п’ятої статті 126 Конституції України у зв’язку з неможливістю виконувати свої повноваження за станом здоров’я звільнено з посад суддів:

·               Вищого адміністративного суду України – Амєліна Сергія Єгоровича;

·               Київського апеляційного адміністративного суду – Хрімлі Олександра Геннадійовича.

 

5.       8 вересня 2016 року Верховною Радою України прийнято Постанову Верховної Ради України за №1514-VIII «Про звільнення суддів» (дата набрання чинності Закону 08.09.2016 р.), якою відповідно до пунктів 2 та 9 частини п’ятої статті 126 Конституції України у зв’язку з досягненням шістдесяти п’яти років звільнено з посад суддів:

·               Київського апеляційного адміністративного суду – Міщука Миколу Степановича;

·               Харківського апеляційного адміністративного суду – Водолажську Наталію Семенівну;

·               Львівського окружного адміністративного суду – Тертичного Віталія Григоровича.

У зв’язку з поданням заяви про відставку звільнено з посад суддів:

1)           Вищого адміністративного суду України:

·               Зайця Володимира Степановича;

·               Ліпського Дмитра Володимировича;

·               Кочана Володимира Мартиновича;

2)           Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду – Мартиненка Олександра Васильовича.

 

6.       8 вересня 2016 року Верховною Радою України прийнято Постанову Верховної Ради України за №1515-VIII «Про звільнення суддів» (дата набрання чинності Закону 08.09.2016 р.), якою відповідно до пункту 9 частини п’ятої статті 126 Конституції України у  зв’язку з поданням заяви про відставку звільнено з посад суддів:

1)    Вищого адміністративного суду України

·               Бутенка Володимира Івановича;

·               Ємельянову Валентину Іванівну;

·               Зайцева Михайла Петровича;

·               Карася Олександра Васильовича;

·               Костенка Миколу Івановича;

·               Кошіля Валентина Васильовича;

·               Ланченко Людмилу Венедиктівну;

·               Малиніна Віктора Володимировича;

·               Моторного Олександра Анатолійовича;

·               Пилипчук Надію Григорівну;

·               Розваляєву Тетяну Самуілівну;

·               Ситникова Олександра Федотовича;

·               Тракало Валентину Володимирівну;

·               Цуркана Михайла Івановича;

·               Чалого Сергія Яковича;

2)    Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду:

·               Нагорну Людмилу Михайлівну;

·               Туркіну Леоніллу Петрівну;

·               Юхименка Олександра Васильовича;

3)    Житомирського апеляційного адміністративного суду:

·               Малахову Наталію Маратівну;

·               Одемчука Євгенія Віталійовича;

4)    Київського апеляційного адміністративного суду:

·               Борисюк Ларису Павлівну;

·               Грищенко Тамару Миколаївну;

·               Гром Любов Миколаївну;

5)    Харківського апеляційного адміністративного суду

·               Філатова Юлія Миколайовича;

6)    Волинського окружного адміністративного суду

·               Александрову Марію Ананіївну;

7)    Запорізького окружного адміністративного суду

·               Нечипуренка Олександра Михайловича;

8)    Харківського окружного адміністративного суду

·               Кучму Юрія Вікторовича;

9)    Хмельницького окружного адміністративного суду

·               Ніколайчука Миколу Євгеновича;

10)      Чернігівського окружного адміністративного суду

·               Добрянського Віталія Віталійовича;

У зв’язку з поданням заяви про звільнення з посади за власним бажанням звільнено суддю Донецького апеляційного адміністративного
суду – Бишова Максима Вікторовича.

 

7.       22 вересня 2016 року Верховною Радою України прийнято Постанову Верховної Ради України за №1600-VIII «Про звільнення суддів» (дата набрання чинності Закону 22.09.2016 р.), якою відповідно до пунктів 2, 3 та 9 частини п’ятої статті 126 Конституції України у зв’язку з поданням заяви про відставку звільнено з посад суддів:

1)    Вищого адміністративного суду України:

·               Васильченко Наталію Володимирівну;

·               Конюшка Костянтина Володимировича;

·               Леонтович Катерину Григорівну;

·               Рибченка Анатолія Олексійовича;

·               Сіроша Миколу Васильовича;

·               Чумаченко Тетяну Анатоліївну.

2)           Донецького апеляційного адміністративного суду – Ляшенка Дмитра Володимировича;

3)           Київського апеляційного адміністративного суду – Шостака Олександра Олександровича;

4)    Закарпатського окружного адміністративного суду – Андрійцьо Василя Дмитровича;

5)    Запорізького окружного адміністративного суду – Каракушу Сергія Миколайовича;

6)    Івано-Франківського окружного адміністративного суду – Черепія Петра Миколайовича;

7)    Кіровоградського окружного адміністративного суду – Мирошниченка Вадима Станіславовича;

8)    Миколаївського окружного адміністративного суду:

·               Желєзного Ігоря Вікторовича,

·               Середу Олександра Федоровича;

9)    Полтавського окружного адміністративного суду – Соколенка Федора Федоровича;

10)      Рівненського окружного адміністративного суду – Шарапу Василя Миколайовича;

11)      Харківського окружного адміністративного суду – Самойлову Валентину Василівну;

12)      Херсонського окружного адміністративного суду – Циганія Сергія Ілларіоновича;

13) Чернівецького окружного адміністративного суду – Спіжавку Георгія Георгійовича;

У зв’язку з поданням заяви про звільнення з посади за власним бажанням звільнено суддів Вищого адміністративного суду України:

·               Лосєва Антона Михайловича;

·               Муравйова Олексія Валентиновича.

 

8.       29 вересня 2016 року Верховною Радою України прийнято Постанову Верховної Ради України за №1620-VIII «Про звільнення суддів» (дата набрання чинності Закону 08.09.2016 р.), якою відповідно до пункту 5 частини п’ятої статті 126 Конституції України звільнено Гаманка Олександра Івановича з посади судді Вищого адміністративного суду України у зв’язку з порушенням присяги судді.

 

ІІ. Конституційний Суд України видав наступні акти, які є обов’язковими до виконання на території України, остаточними і не можуть бути оскаржені. Рішення та ухвали Конституційного Суду України підлягають опублікуванню у «Віснику Конституційного Суду України» та в інших офіційних виданнях України.

 

1.            8 вересня 2016 року за №6-рп/2016 прийняв Рішення у справі за конституційним поданням Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень частини п’ятої статті 21 Закону України "Про свободу совісті та релігійні організації" (справа про завчасне сповіщення про проведення публічних богослужінь, релігійних обрядів, церемоній та процесій) (Справа №1-13/2016), яким вирішив:

1) визнати такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними):

·               положення частини п’ятої статті 21 Закону України «Про свободу совісті та релігійні організації» від 23 квітня 1991 року №987-XII зі змінами;

·               Указ Президії Верховної Ради СРСР «Про порядок організації і проведення зборів, мітингів, вуличних походів і демонстрацій в СРСР»
від 28 липня 1988 року №9306-XI.

3)           положення частини п’ятої статті 21 Закону України «Про свободу совісті та релігійні організації» від 23 квітня 1991 року №987-XII зі змінами, Указ Президії Верховної Ради СРСР «Про порядок організації і проведення зборів, мітингів, вуличних походів і демонстрацій в СРСР»
від 28 липня 1988 року N 9306-XI, визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України цього Рішення.

 

2.            20 вересня 2016 року за №59-у/2016 ухвалив Ухвалу про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним зверненням Чернова Станіслава Вікторовича щодо офіційного тлумачення положення першого речення частини першої статті 214 Кримінального процесуального кодексу України (Справа №2-35/2016), якою відмовлено у відкритті конституційного провадження на підставі пунктів 2, 3 статті 45 Закону України «Про Конституційний Суд України» - невідповідність конституційного звернення вимогам, передбаченим Конституцією України, цим законом; непідвідомчість Конституційному Суду України питань, порушених у конституційному зверненні.

 

3.            28 вересня 2016 року за №60-у/2016 ухвалив Ухвалу про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням Колонщинської сільської ради Макарівського району Київської області щодо офіційного тлумачення положень пункту 4 статті 5 Декрету Кабінету Міністрів України «Про систему валютного регулювання і валютного контролю» (Справа №2-38/2016), якою відмовлено у відкритті конституційного провадження конституційного провадження на підставі пунктів 2, 3 статті 45 Закону України «Про Конституційний Суд України» - невідповідність конституційного подання вимогам, передбаченим Конституцією України, цим законом; непідвідомчість Конституційному Суду України питань, порушених у конституційному поданні.

 

4.            28 вересня 2016 року за №61-у/2016 ухвалив Ухвалу про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 49 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень пункту 11 Прикінцевих положень Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» (Справа №2-36/2016), якою відмовлено у відкритті конституційного провадження конституційного провадження у справі за конституційним поданням 49 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень пункту 11 Прикінцевих положень Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» від 25 грудня
2015 року №928-VIII у частині, яка передбачає, що норми і положення Закону України «Про судоустрій і статус суддів» застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом Міністрів України, виходячи з наявних фінансових ресурсів державного і місцевих бюджетів та бюджету Фонду соціального страхування України, на підставі пункту 3 статті 45 Закону України «Про Конституційний Суд України» - непідвідомчість Конституційному Суду України питань, порушених у конституційному поданні.

 

ІІІ. 16 вересня 2016 року Президент України видав Указ за №399/2016 «Про звільнення суддів» (дата набрання чинності Указу 16.09.2016 р.), яким відповідно до пункту 9 частини п’ятої статті 126 Конституції України звільнено ТВЕРДОХЛІБА Романа Сергійовича з посади судді Луганського окружного адміністративного суду у зв’язку з поданням заяви про звільнення з посади за власним бажанням.

 

 


 
 
Список справ, призначених до розгляду
Список автоматичного розподілу справ
Судовий збір
Інформація щодо стадій рощгляду судових справ
Контакти
Довідкова інформація для громадян

Судова влада України
Електроний суд
Реєстр судових рішень
ВАСУ в мережі Facebook


©2015 Вищий адміністративний суд України
лист вебмайстру