Вищий адміністративний суд України
Про ВАСУ
Пленум ВАСУ
Cудова практика
НКР при ВАСУ
Система адміністративних судів
Суддівське самоврядування
Законодавство
Міжнародно-правове співробітництво
Відомості з декларацій
ІНФОРМАЦІЯ щодо реалізації Закону України "Про очищення влади"
Видавнича діяльність
Вакансії
Інформація про державний бюджет
Запобігання і протидія корупції
База правових позицій

Апарати вищих спеціалізованих судів повинні бути збережені, - заступник Голови ВАСУ Михайло Смокович

Якщо спочатку буде сформовано лише суддівський корпус Верховного Суду, а згодом вирішуватиметься питання з апаратами, то здійснювати судочинство Верховний Суд зможе, у кращому разі, місяців через три-чотири

Огляд ЗМІ. Не відновивши довіру до суду, ми втратимо державу - суддя у відставці Михайло Цуркан

ЮРЛІГА поспілкувалась із кандидатом у члени Вищої ради правосуддя

Пленум ВАСУ ухвалив ряд постанов, зокрема, про внесення змін до КАСУ щодо свободи мирних зібрань

Постанову «Про внесення змін до Кодексу адміністративного судочинства України щодо свободи мирних зібрань», яку направлено до Ради з питань судової реформи

Інформаційний бюлетень щодо тримання мігрантів під вартою

Переклад на українську здійснено Представництвом Міжнародної організації з міграції в Україні на запит Вищого адміністративного суду України

На запит ВАСУ Бюро ОБСЄ з демократичних інститутів та прав людини підготовлено Висновок щодо Закону України «Про судоустрій і статус суддів»

У Висновку зазначено, що в цілому, Закон України «Про судоустрій і статус суддів» відповідає міжнародним стандартам. Водночас, наголошується, що заходи з реформування судової системи мають забезпечити розумний баланс між підзвітністю та незалежністю судді

Інформаційна довідка № 9

 

Вищий адміністративний суд України

Інформаційна довідка №9
за вересень 2014 року про нові законодавчі та інші
нормативно-правові акти України
 
Вищий адміністративний суд України (далі – ВАСУ) у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, а також іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до Конституції та законів України.
Так, за вересень 2014 року в установленому порядку та в межах своїх повноважень ВАСУ забезпечено облік і систематизацію процесуальних законодавчих та нормативно-правових актів України з метою підтримання їх у контрольному стані для майбутнього використання чи застосування у діяльності ВАСУ.
Одночасно, слід зазначити, що, зокрема, Верховною Радою України, Президентом України та Кабінетом Міністрів України протягом визначеного періоду прийнято законодавчі та нормативно-правові акти, які можуть бути застосовані при розгляді та вирішенні адміністративних справ.
 
І. Нормативно-правові акти прийняті Верховною Радою України
 
1.            2 вересня 2014 року Верховною Радою України прийнято Законза №1661-VII «Про внесення змін до деяких законів України щодо соціального захисту осіб, які нагороджені орденом Героїв Небесної Сотні» (дата набрання чинності Закону 24.09.2014 р.), яким внесено зміни до:
– статті 11 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» щодо доповнення переліку осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, особами, які нагороджені орденом Героїв Небесної Сотні, а також до статті 16 названого Закону – щодо надання пільг зазначеним особам;
– пункту 1 статті 1 Закону України «Про пенсії за особливі заслуги перед Україною» стосовно встановлення пенсії за особливі заслуги перед Україною особам, які нагороджені орденом Героїв Небесної Сотні.
Цілями та завданнями прийнятого Закону є забезпечення соціального захисту осіб, які під час Революції гідності (листопад 2013 року – лютий 2014 року), інших подій, що пов’язані із захистом незалежності, суверенітету і територіальної цілісності України, виявили особливу громадянську мужність, патріотизм, самовіддано служили Українському народу, відстоювали конституційні засади демократії, права і свободи людини, вели активну благодійну, гуманістичну, громадську діяльність та нагороджені орденом Героїв Небесної Сотні, на рівні, що відповідає їх заслугам.
 
2.            2 вересня 2014 року Верховною Радою України прийнято Законза №1663-VII «Про внесення змін до статті 7 Закону України «Про благодійну діяльність та благодійні організації» (дата набрання чинності Закону 25.09.2014 р.), який запровадив механізм здійснення публічного збору благодійних пожертв для забезпечення бойової, мобілізаційної готовності, боєздатності та функціонування Збройних Сил України у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Цілями та завданнями прийнятого Закону є можливість збільшення обсягів надходжень на фінансування національної оборони держави за рахунок запровадження акцій з публічного збору благодійних пожертв юридичних і фізичних осіб для забезпечення бойової, мобілізаційної готовності, боєздатності та функціонування Збройних Сил України.
 
3.            2 вересня 2014 року Верховною Радою України прийнято Закон за №1669-VII «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» (дата набрання чинності Закону 15.10.2014 р.), який визначає тимчасові заходи для забезпечення підтримки суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, та осіб, які проживають у зоні проведення антитерористичної операції або переселилися з неї під час її проведення.
 
4.            2 вересня 2014 року Верховною Радою України прийнято Закон за №1673-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо переведення садових і дачних будинків у жилі будинки та реєстрації в них місця проживання» (дата набрання чинності Закону 27.09.2014 р.), яким встановлено, що громадяни мають право на переведення дачних і садових будинків, що відповідають державним будівельним нормам, у жилі будинки в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Рішення про переведення дачних і садових будинків у жилі будинки приймається відповідними органами місцевого самоврядування.
 
5.            16 вересня 2014 року Верховною Радою України прийнято Закон за №1680-VII «Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей» (Закон не набрав чинності), який визначає тимчасовий порядок організації місцевого самоврядування, діяльності органів місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей з метою створення умов для якнайшвидшої нормалізації обстановки, відновлення правопорядку, конституційних прав і свобод громадян, а також прав і законних інтересів юридичних осіб, створення умов для повернення жителів до вимушено залишених місць постійного проживання, їх реінтеграції, а також для відновлення життєдіяльності в населених пунктах у Донецькій та Луганській областях та розвитку територій.
 
6.            16 вересня 2014 року Верховною Радою України прийнято Закон України
за №1682-VII «Про очищення влади» (дата набрання чинності Закону 16.10.2014 р.), який визначає правові та організаційні засади проведення очищення влади (люстрації) для захисту та утвердження демократичних цінностей, верховенства права та прав людини в Україні.
Відповідно до частини першої статті 1 прийнятого Закону очищення влади (люстрація) – це встановлена цим Законом або рішенням суду заборона окремим фізичним особам обіймати певні посади (перебувати на службі) (далі – посади) (крім виборних посад) в органах державної влади та органах місцевого самоврядування.
Так, прийнятий Закону передбачає введення ряду обмежень для осіб, що відповідають встановленим Законом критеріям.
При цьому, наявність підстав для застосування обмежень встановлюватиметься шляхом здійснення спеціальної перевірки посадовців, що обіймають визначені цим Законом посади в органах державної влади і місцевого самоврядування, суддів і співробітників правоохоронних органів, керівників державних і комунальних підприємств, а також кандидатів на ці посади.
За проведення перевірки відповідатиме Міністерство юстиції України. Сама процедура перевірки має бути розпочата не раніше грудня 2014 року, оскільки:
– у Мінюсту є місяць з моменту набуття чинності Закону на розробку правил проведення перевірки і визначення органів, які безпосередньо перевірятимуть достовірність відомостей;
– ці правила протягом 10 днів з моменту отримання має бути затверджений Кабінетом Міністрів України;
– процедура перевірки має бути запущена не пізніше 10 днів з моменту затвердження правил Кабінетом Міністрів України.
Після початку перевірки в конкретному органі усі особи, що обіймають посади, які підпадають під перевірку, зобов’язані впродовж 10 днів подати заяви про наявність або відсутність підстав для застосування обмежень. Термін проведення перевірки інформації, вказаної в цих заявах, Законом не передбачений.
Особи, які не подали заяви у встановлений строк і ті «що провалили» перевірку, мають бути звільнені із займаних посад. Також вони не зможуть обіймати посади, які підлягають проходження перевірки упродовж встановленого Законом терміну.
При цьому з посад, які підлягають проходження перевірки, ряд осіб мають бути звільнені автоматично, до початку перевірки. Це стосується тих осіб, які в період з 25 лютого 2010 року по 22 лютого 2014 року не менше одного року займали передбачені частиною першою статті 3 Закону посади (ця інформація встановлюється на підставі відомостей з особистих справ цих осіб). На їх звільнення або складання відносно них документів на звільнення відводиться 10 днів з моменту набуття чинності Закону (тобто 16-27 жовтня 2014 року).
Відомості про осіб, «що провалили» перевірку, заносяться в спеціальний Єдиний державний реєстр, ведення якого забезпечує Міністерство юстиції.
 
7.            2 вересня 2014 року Верховною Радою України прийнято Постанову за №1656-VII «Про внесення змін до календарного плану проведення п’ятої сесії Верховної Ради України сьомого скликання» (дата набрання чинності Постанови 02.09.2014 р.), якою внесено зміни до календарного плану проведення п’ятої сесії Верховної Ради України сьомого скликання, затвердженого Постановою Верховної Ради України № 1552-VII від 1 липня 2014 року.
Крім того, відповідною Постановою встановлено, що з метою вирішення питань, пов’язаних із ситуацією в Україні, та необхідністю прийняття у зв’язку з цим Верховною Радою України відповідних рішень пленарні засідання Верховної Ради України скликаються у разі необхідності Головою Верховної Ради України.
Голові Верховної Ради України у випадку, передбаченому пунктом 2 цієї Постанови, невідкладно (протягом доби) інформувати народних депутатів України про час і місце проведення пленарного засідання.
 
ІІ. 10 вересня 2014 року Президент України видав Указ за №715/2014 «Про затвердження Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» (дата набрання чинності Указу 12.09.2014 р.), яким на виконання Закону України «Про природні монополії», «Про електроенергетику», «Про державне регулювання у сфері комунальних послуг» затвердив Положення про відповідну Національну комісію.
Так, відповідно до пункту 1 затвердженого Положення Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), є державним колегіальним органом, який є органом державного регулювання діяльності у сферах енергетики та комунальних послуг.
 
ІІІ. Нормативно-правові акти прийняті Кабінетом Міністрів України
 
1.            3 вересня 2014 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову за №394 «Про затвердження Правил оформлення і видачі посвідчення особи на повернення та його форми» (дата набрання чинності постанови 09.09.2014 р.), якою відповідно до частини другої статті 18 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства» затвердив Правила оформлення і видачі посвідчення особи на повернення, а також форму посвідчення особи на повернення.
Так відповідно до Правил оформлення і видачі посвідчення особи на повернення посвідчення особи на повернення (далі – посвідчення) дає право іноземцю та особі без громадянства, що підлягають реадмісії, на виїзд з України і в’їзд до країни прямування, а в разі помилкової реадмісії – на в’їзд в Україну.
Посвідчення видається територіальними органами ДМС строком на 60 діб після надходження від держави, до якої надсилається запит про реадмісію, відповідного погодження.
За клопотанням органу охорони державного кордону оформлення посвідчення здійснюється територіальним органом ДМС за місцем розташування органу охорони державного кордону протягом доби з моменту отримання такого клопотання.
 
2.            3 вересня 2014 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову за №395 «Деякі питання грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу» я постанова набирає чинності через два місяці з дня набрання чинності Указом Президента України, що визначає порядок проходження військової служби (навчання) військовослужбовцями Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації, але не раніше дня її опублікування) якою внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 07.11.2007 р. №1294 «Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» зміни, що додаються.
Також, прийнятою постановою установлено, що:
– на осіб рядового і начальницького складу Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації, які проходять службу в Державній службі спеціального зв’язку та захисту інформації, до призначення за їх згодою на відповідні посади військовослужбовців Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації поширюється дія порядку та умов грошового забезпечення, встановлених для військовослужбовців Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації;
– на осіб начальницького складу органів внутрішніх справ, які проходять службу у підрозділах Державної фельд’єгерської служби, до призначення за їх згодою на відповідні посади військовослужбовців Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації поширюється дія порядку та умов грошового забезпечення, встановлених для осіб начальницького складу органів внутрішніх справ;
– виплати, пов’язані з виконанням цієї постанови, здійснюються у межах видатків на оплату праці, передбачених Адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації у Державному бюджеті України на відповідний рік.
 
3.        3 вересня 2014 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову за №402 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 14 жовтня 2009 р. №1126» (дата набрання чинності постанови 09.09.2014 р.), якою вніс відповідні зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 14.10.2009 р. №1126 «Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності в галузі рибного господарства та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) у сфері безпеки мореплавства суден флоту рибної промисловості».
Так, відповідною постановою внесено зміни до критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності в галузі рибного господарства та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю) у сфері безпеки мореплавства суден флоту рибної промисловості, зокрема уточнено перелік суб’єктів господарювання, які належать до середнього та незначного ступеня ризику, та змінено періодичність проведення перевірок таких суб’єктів.
До суб’єктів господарювання із середнім ступенем ризику належать ті, які експлуатують судна рибної промисловості, що не підлягають нагляду класифікаційного товариства у морях.
До суб’єктів господарювання з незначним ступенем ризику належать:
– суб’єкти господарювання всіх форм власності, що експлуатують судна рибної промисловості у водосховищах та судноплавних річках;
– суб’єкти господарювання всіх форм власності, що здійснюють підготовку екіпажів суден флоту рибної промисловості та фахівців підприємств, що беруть участь у забезпеченні безпеки мореплавства в рибному господарстві;
– суб’єкти господарювання всіх форм власності, які провадять діяльність, пов’язану із забезпеченням безпеки мореплавства на суднах флоту рибної промисловості;
– суб’єкти господарювання всіх форм власності, що експлуатують судна рибної промисловості у закритих внутрішніх водоймах (ставки, озера) та несудноплавних річках.
Суб’єктів із середнім ступенем ризику перевірятимуть не частіше одного разу у 3 роки, із незначним – не частіше одного разу у 5 років.
 
4.             3 вересня 2014 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову за №405 «Про визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України» (дата набрання чинності постанови 19.09.2014 р.), якою визнано такими, що втратили чинність, наступні постанови Кабінету Міністрів України від:
1)            20.06.1995 р. №440 «Про затвердження Порядку одержання дозволу на виробництво, зберігання, транспортування, використання, захоронення, знищення та утилізацію отруйних речовин, у тому числі продуктів біотехнології та інших біологічних агентів»;
2)            26.01.1998 р. №92 «Про виключення пункту 23 додатка до Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.06.1995 р. №440»;
3)            07.05.1998 р. №656 «Про доповнення пункту 3 Порядку одержання дозволу на виробництво, зберігання, транспортування, використання, захоронення, знищення та утилізацію отруйних речовин, у тому числі токсичних промислових відходів, продуктів біотехнології та інших біологічних агентів»;
4)            28.02.2001 р. №183 «Про затвердження переліку окремих видів відходів як вторинної сировини, збирання та заготівля яких підлягають ліцензуванню»;
5)            12.09.2002 р. №1372 «Про внесення зміни до переліку окремих видів відходів як вторинної сировини, збирання та заготівля яких підлягають ліцензуванню»;
6)            пункти 1 та 4 змін, що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України у сфері поводження з відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.10.2002 р. №1518;
7)            пункт 1 змін, що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 16.06.2004 р. №769;
8)            24.07.2006 р. №1005 «Про затвердження Порядку видачі дозволу на виготовлення сухих виноматеріалів»;
9)            20.08.2008 р. №734 «Про затвердження Порядку видачі дозволу на ввезення на митну територію України незареєстрованих генетично модифікованих організмів для науково-дослідних цілей або державних апробацій (випробувань)»;
10)       10.06.2009 р. №582 «Про доповнення Порядку видачі дозволу на виготовлення сухих виноматеріалів»;
11)       01.07.2009 р. №652 «Про затвердження Порядку видачі дозволу на ввезення на територію України тварин, продуктів тваринного походження, репродуктивного матеріалу, біологічних продуктів, патологічного матеріалу, ветеринарних препаратів, субстанцій, кормових добавок, преміксів та кормів»;
12)       23.07.2009 р. №848 «Про затвердження Порядку видачі сертифіката якості зерна та продуктів його переробки»;
13)       02.12.2009 р. №1294 «Про затвердження Порядку видачі сертифіката відповідності послуг із зберігання зерна та продуктів його переробки»;
14)       пункт 3 постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2009 р. №1391 «Питання підвищення ефективності використання транзитного потенціалу України»;
15)       01.03.2010 р. №262 «Про внесення зміни до пункту 1 Порядку видачі сертифіката якості зерна та продуктів його переробки»;
16)       29.12.2010 р. №1211 «Про внесення зміни до переліку окремих видів відходів як вторинної сировини, збирання та заготівля яких підлягають ліцензуванню»;
17)       пункт 36 змін, що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України з питань державної реєстрації юридичної особи та фізичної особи - підприємця, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.08.2011 р. №849;
18)       пункт 25 змін, що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України з питань діяльності Державної ветеринарної та фітосанітарної служби, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 10.08.2011 р. №853;
19)       пункти 12 та 15 змін, що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 20.10.2011 р. №1115;
20)       26.10.2011 р. №1076 «Про внесення зміни до пункту 6 Порядку видачі дозволу на ввезення на територію України тварин, продуктів тваринного походження, репродуктивного матеріалу, біологічних продуктів, патологічного матеріалу, ветеринарних препаратів, субстанцій, кормових добавок, преміксів та кормів»;
21)       26.10.2011 р. №1158 «Про внесення змін до Порядку одержання дозволу на виробництво, зберігання, транспортування, використання, захоронення, знищення та утилізацію отруйних речовин, у тому числі продуктів біотехнології та інших біологічних агентів»;
22)       28.12.2011 р. №1378 «Про затвердження порядків видачі погодження на ввезення на територію України засобів захисту рослин, сертифіката відповідності сільськогосподарської продукції та сировини рослинного походження вимогам щодо вмісту в них залишкової кількості пестицидів, агрохімікатів та важких металів і сертифіката про дотримання регламентів застосування пестицидів і агрохімікатів»;
23)       18.07.2012 р. №692 «Про внесення змін до Порядку видачі сертифіката відповідності послуг із зберігання зерна та продуктів його переробки»;
24)       19.09.2012 р. №932 «Про внесення змін до пункту 1 Порядку видачі сертифіката якості зерна та продуктів його переробки»;
25)       пункт 11 змін, що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України з питань подання довідки про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 р. №949;
26)       21.11.2012 р. №1068 «Про внесення змін у додаток до Порядку одержання дозволу на виробництво, зберігання, транспортування, використання, захоронення, знищення та утилізацію отруйних речовин, у тому числі продуктів біотехнології та інших біологічних агентів»;
27)       27.03.2013 р. №232 «Про внесення змін до порядків, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 28.12.2011 р. №1378»;
28)       12.03.2014 р. №78 «Про внесення змін до Порядку видачі дозволу на ввезення на територію України тварин, продуктів тваринного походження, репродуктивного матеріалу, біологічних продуктів, патологічного матеріалу, ветеринарних препаратів, субстанцій, кормових добавок, преміксів та кормів».
 
5.             3 вересня 2014 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову за №411 «Про затвердження Положення про Адміністрацію Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України» (дата набрання чинності постанови
11.09.2014 р.)
, якою затверджено відповідне Положення.
Відповідно до Положення Адміністрація Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України (Адміністрація Держспецзв’язку) є центральним органом виконавчої влади із спеціальним статусом, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України і який забезпечує формування та реалізує державну політику у сферах організації спеціального зв’язку (крім прав та обов’язків, пов’язаних із реалізацією функцій у сфері надання послуг поштового зв’язку загального користування), захисту інформації, телекомунікацій і користування радіочастотним ресурсом України.
 
6.             3 вересня 2014 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову за №440 «Про затвердження Порядку погашення заборгованості за рішеннями суду, виконання яких гарантується державою» (дата набрання чинності постанови 23.09.2014 р.), якою затвердив відповідний Порядок, який визначає механізм обліку виконавчих документів та судових рішень, передбачених пунктом 3 розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень», інвентаризації та погашення заборгованості за ними.
 
7.             3 вересня 2014 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову за №495 «Про затвердження Положення про Міністерство культури України» (дата набрання чинності постанови 15.10.2014 р.), якою затвердив відповідне Положення.
Відповідно до затвердженого Положення Міністерство культури України (Мінкультури) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України, який є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сферах культури та мистецтв, охорони культурної спадщини, вивезення, ввезення і повернення культурних цінностей, державної мовної політики, а також забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері кінематографії.
Мінкультури є спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері міжнаціональних відносин, релігії та захисту прав національних меншин.
Основними завданнями Мінкультури є:
1) забезпечення формування та реалізація державної політики у сферах культури та мистецтв, охорони культурної спадщини, вивезення, ввезення і повернення культурних цінностей, державної мовної політики, міжнаціональних відносин, релігії та захисту прав національних меншин;
2) забезпечення формування та реалізації державної політики у сфері кінематографії.
 
8.            5 вересня 2014 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову за №436 «Про внесення змін до Типового положення про бухгалтерську службу бюджетної установи» (дата набрання чинності постанови 17.09.2014 р.), якою вніс зміни до відповідного Типового положення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.01.2011 р. №59.
Так, відповідно до змін Головний бухгалтер (особа, що претендує на посаду головного бухгалтера) повинен відповідати таким вимогам до професійно-кваліфікаційного рівня:
–мати вищу освіту відповідного професійного спрямування за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста (для кандидатів, які здобули вищу освіту до набрання чинності Законом України «Про вищу освіту» від 01.07.2014 р. №1556-VII) або не нижче другого рівня вищої освіти за відповідним освітнім ступенем магістра (для кандидатів, які здобули вищу освіту після набрання чинності зазначеним Законом), стаж роботи за фахом не менш як п’ять років, досвід роботи на керівних посадах не менш як три роки – для особи, що претендує на посаду головного бухгалтера бюджетної установи, якій підпорядковані інші бюджетні установи;
– мати вищу освіту відповідного професійного спрямування за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста (для кандидатів, які здобули вищу освіту до набрання чинності Законом України «Про вищу освіту» від 01.07.2014 р. №1556-VII) або не нижче другого рівня вищої освіти за відповідним освітнім ступенем магістра (для кандидатів, які здобули вищу освіту після набрання чинності зазначеним Законом), стаж роботи за фахом не менш як три роки або бакалавра, молодшого спеціаліста (для кандидатів, які здобули вищу освіту до набрання чинності Законом України «Про вищу освіту» від 01.07.2014 р. №1556-VII) або не нижче початкового рівня вищої освіти за відповідним освітнім ступенем молодшого бакалавра (для кандидатів, які здобули вищу освіту після набрання чинності зазначеним Законом) та стаж роботи за фахом не менш як п’ять років - для особи, що претендує на посаду спеціаліста, на якого покладається виконання обов’язків бухгалтерської служби бюджетної установи, в якій не утворюється бухгалтерська служба;
– мати вищу освіту відповідного професійного спрямування за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста (для кандидатів, які здобули вищу освіту до набрання чинності Законом України «Про вищу освіту» від 01.07.2014 р. №1556-VII) або не нижче другого рівня вищої освіти за відповідним освітнім ступенем магістра (для кандидатів, які здобули вищу освіту після набрання чинності зазначеним Законом) та стаж роботи за фахом не менш як два роки - для особи, що претендує на посаду головного бухгалтера апарату сільської, селищної ради, її виконавчого органу, а також бюджетної установи, що утримується за рахунок коштів місцевих бюджетів та якій не підпорядковані інші бюджетні установи;
– мати вищу освіту відповідного професійного спрямування за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста, бакалавра, молодшого спеціаліста (для кандидатів, які здобули вищу освіту до набрання чинності Законом України «Про вищу освіту» від 1 липня 2014 р. N 1556-VII) або відповідного рівня вищої освіти за освітнім ступенем магістра, бакалавра, молодшого бакалавра (для кандидатів, які здобули вищу освіту після набрання чинності зазначеним Законом) та стаж роботи за фахом не менш як один рік - для особи, що претендує на посаду спеціаліста, на якого покладається виконання обов’язків бухгалтерської служби апарату сільської, селищної ради, її виконавчого органу, а також бюджетної установи, що утримується за рахунок коштів місцевих бюджетів та якій не підпорядковані інші бюджетні установи, якщо в них не утворюється бухгалтерська служба.
Призначення осіб з числа військовослужбовців на посаду головного бухгалтера бюджетної установи, якій не підпорядковані інші бюджетні установи, а також на посаду спеціаліста, на якого покладається виконання обов’язків бухгалтерської служби бюджетної установи, в якій не утворюється бухгалтерська служба, здійснюється з урахуванням відповідних положень про проходження військової служби громадянами України, затверджених Президентом України.
 
9.             10 вересня 2014 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову за №416 «Деякі питання Державної служби України у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції» (дата набрання чинності постанови
11.09.2014 р.)
, якою затверджено Положення про Державну службу України у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції.
Розміщено Державну службу у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції на другому (кімнати №6-10, 17-23) і на шостому поверсі (кімнати №6-10 і 21-27) будинку по пров.Музейному, 12, у м. Києві.
Визнано таким, що втратило чинність, розпорядження Кабінету Міністрів України від 09.11.2011 р. №1115 «Про розміщення Державної служби з питань інвалідів та ветеранів».
Так, Державна служба України у справах ветеранів війни та учасників антитерористичної операції (далі – Служба) є центральним органом виконавчої влади України, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики і який реалізує державну політику у сфері соціального захисту ветеранів війни та учасників антитерористичної операції, соціальної та професійної адаптації військовослужбовців, які звільняються, осіб, звільнених з військової служби, та учасників антитерористичної операції.
 
10.        10 вересня 2014 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову за №422 «Про затвердження Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Кувейт про звільнення від оформлення віз громадян, які користуються дипломатичними, службовими або спеціальними паспортами» (дата набрання чинності постанови 17.09.2014 р.), якою затверджено Угоду між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Кувейт про звільнення від оформлення віз громадян, які користуються дипломатичними, службовими або спеціальними паспортами, підписану 19 грудня 2013 р. у м.Ель-Кувейті.
 
11.        10 вересня 2014 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову за №424 «Про затвердження Порядку приватизації військовослужбовцями військових формувань та правоохоронних органів України жилих приміщень, розташованих на території Автономної Республіки Крим та м.Севастополя» (дата набрання чинності постанови 13.09.2014 р.), якою відповідно до частини третьої статті 15 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» затвердив відповідний Порядок.
Цей Порядок визначає механізм реалізації військовослужбовцями військових формувань, утворених відповідно до законів України, та правоохоронних органів України, які проходили службу на території Автономної Республіки Крим та м.Севастополя і продовжують проходження військової служби в інших регіонах України або звільнені у 2014 році з військової служби відповідно до частини першої статті 14 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України», та членами їх сімей права на приватизацію жилих приміщень для постійного проживання, відомчих жилих приміщень, службових жилих приміщень та жилих приміщень у гуртожитках, розташованих на території Автономної Республіки Крим та м.Севастополя, які були отримані військовослужбовцями та членами їх сімей в установленому порядку і в яких вони проживали станом на 1 січня 2014 року.
 
12.        10 вересня 2014 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову за №430 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 21 вересня 1998 р. №1482» (дата набрання чинності постанови 13.09.2014 р.), якою внесено зміни до відповідної постанови Уряду «Про передачу об’єктів права державної та комунальної власності».
Так, в цілях зменшення термінів, а також скорочення бюрократичних процедур Уряд постановою прийнятою постановою, по-перше, врегулював питання передачі окремого індивідуально певного майна підприємств (окрім нерухомого), яке використовуватиметься антитерористами, в період проведення АТО, і по-друге, спростив пов’язані з цим формальні процедури.
У вказаному випадку передачу майна здійснюють за рішенням органів, уповноважених управляти державним майном (майном самоврядних організацій) і антитерористами, але при цьому обов’язково погоджують з підприємством, за яким закріплено таке майно.
При передачі таких об’єктів комісія з питань передачі не створюється, оскільки для них визначена спрощена процедура. Передача об’єктів оформляється актом прийому-передачі окремого індивідуально певного майна підприємств (окрім нерухомого), який складається в чотирьох екземплярах і підписується уповноваженими особами органу, що управляє і антитерористичного. Рішення про таку передачу підкріплюється відповідними наказами.
 
13.        10 вересня 2014 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову за №431 «Про внесення змін до Положення про Урядового уповноваженого у справах Європейського суду з прав людини» (дата набрання чинності постанови
16.09.2014 р.)
, якою вніс зміни до відповідного Положення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.05.2006 р. №784 «Про заходи щодо реалізації Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини».
Так, відповідно до змін Урядовий уповноважений у справах Європейського суду з прав людини відповідно до покладених на неї завдань:
– вживає на національному рівні заходів для запобігання констатації Судом порушення Конвенції, на будь-якій стадії розгляду справи Судом за власною ініціативою або ініціативою заявника проводить переговори про укладення угоди про дружнє врегулювання, у разі потреби узгоджує на міжвідомчому рівні умови дружнього врегулювання у справах проти України, укладає угоду про дружнє врегулювання спору;
– координує виконання рішень Суду, які є тлумаченням норм Конвенції та її невід’ємною частиною, містять норми права та підлягають застосуванню в порядку виконання міжнародних договорів;
– вживає на будь-якій стадії розгляду справи Судом заходів для відновлення прав заявника, включаючи звернення до державних органів, установ, організацій та органів місцевого самоврядування, якщо у справі вбачається порушення Конвенції;
– проводить аналіз практики Суду та видає огляди рішень Суду, які містять норми права та застосовуються в порядку, передбаченому підпунктом 71 пункту 5 цього Положення.
 
14.        10 вересня 2014 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову за №439 «Про затвердження Положення про Державне агентство автомобільних доріг України» (дата набрання чинності постанови 17.09.2014 р.), якою затвердив відповідне Положення, а також визнав такою, що втратила чинність, постанову Кабінету Міністрів України від 16.04.2007 р. №628 «Про затвердження Положення про Державну службу автомобільних доріг України».
Так, відповідно до пункту 1 затвердженого Положення Державне агентство автомобільних доріг України (Укравтодор) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра інфраструктури і який реалізує державну політику у сфері дорожнього господарства.
 
15.        10 вересня 2014 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову за №442 «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади» (дата набрання чинності постанови 16.09.2014 р.), якою з метою оптимізації системи центральних органів виконавчої влади та відповідно до пунктів 9 і 91 статті 116 Конституції України:
1) утворив:
– Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, реорганізувавши шляхом перетворення Державну ветеринарну та фітосанітарну службу і приєднавши до Служби, що утворюється, Державну інспекцію з питань захисту прав споживачів і Державну санітарно-епідеміологічну службу та поклавши на Службу, що утворюється, функції з реалізації державної політики, які виконували органи, що припиняються (крім функцій з реалізації державної політики у сфері племінної справи у тваринництві, у сфері гігієни праці та функцій із здійснення дозиметричного контролю робочих місць і доз опромінення працівників), а також функції із здійснення державного контролю (нагляду) за дотриманням вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін; здійснення державного нагляду (контролю) у сфері туризму та курортів;
– Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, реорганізувавши Державне агентство земельних ресурсів України шляхом перетворення;
– Державну службу України з безпеки на транспорті, реорганізувавши шляхом злиття Державну інспекцію з безпеки на морському та річковому транспорті, Державну інспекцію з безпеки на наземному транспорті та підпорядкувавши Службі, що утворюється, Державну спеціальну службу транспорту;
– Державну службу України з лікарських засобів та контролю за наркотиками, реорганізувавши шляхом злиття Державну службу з лікарських засобів та Державну службу з контролю за наркотиками і поклавши на Службу, що утворюється, функції з реалізації державної політики, які виконували органи, що припиняються (крім функцій із забезпечення формування державної політики з питань обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів і прекурсорів, протидії їх незаконному обігу, а також координації діяльності органів виконавчої влади із зазначених питань);
– Державну службу України з питань праці, реорганізувавши шляхом злиття Державну інспекцію з питань праці та Державну службу гірничого нагляду та промислової безпеки і поклавши на Службу, що утворюється, функції з реалізації державної політики, які виконували органи, що припиняються (крім функцій з реалізації державної політики у сфері охорони надр), а також функції з реалізації державної політики у сфері гігієни праці та функції із здійснення дозиметричного контролю робочих місць і доз опромінення працівників;
– Державну інспекцію енергетичного нагляду України, поклавши на Інспекцію функції з реалізації державної політики з нагляду (контролю) у сфері електроенергетики та теплопостачання;
– Державне агентство України з питань відновлення Донбасу.
2) ліквідував:
– Державну службу з питань захисту персональних даних;
– Державну службу з питань протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу та інших соціально небезпечних захворювань, поклавши її функції на Міністерство охорони здоров’я;
– Державне агентство з туризму та курортів, поклавши його функції на Міністерство економічного розвитку і торгівлі (крім здійснення державного нагляду (контролю) у сфері туризму та курортів);
– Державну пробірну службу, поклавши функції з реалізації державної політики у сфері державного пробірного контролю на Міністерство фінансів, а функції із захисту прав споживачів виробів з дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння - на Державну службу з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів;
– Державну інспекцію з контролю за цінами, поклавши функції з моніторингу динаміки цін (тарифів) на споживчому ринку на Державну службу статистики;
– Державне агентство з інвестицій та управління національними проектами, поклавши його функції на Міністерство економічного розвитку і торгівлі;
– Державну інспекцію сільського господарства, поклавши функції із здійснення реєстрації та обліку машин на Міністерство внутрішніх справ, функції із здійснення державного нагляду (контролю) в частині експлуатації та технічного стану машин - на Державну службу з безпеки на транспорті, функції із здійснення сертифікації насіння і садивного матеріалу - на Державну службу з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, функції із здійснення державного нагляду (контролю) в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності, родючості ґрунтів - на Державну екологічну інспекцію;
– Державне агентство екологічних інвестицій, поклавши його функції на Міністерство екології та природних ресурсів.
3) поклав на:
– Міністерство аграрної політики та продовольства функції з реалізації державної політики у сфері племінної справи у тваринництві та функції із забезпечення формування державної політики щодо використання і охорони земель сільськогосподарського призначення;
– Міністерство охорони здоров’я функції із забезпечення формування державної політики з питань обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів і прекурсорів, протидії їх незаконному обігу, координації діяльності органів виконавчої влади із зазначених питань;
– Державну реєстраційну службу функції із здійснення державної реєстрації речових прав на земельні ділянки та їх обтяжень.
4) затвердив схему спрямування і координації діяльності центральних органів виконавчої влади Кабінетом Міністрів України через відповідних членів Кабінету Міністрів України, що додається.
5) установив, що центральні органи виконавчої влади, що утворюються шляхом реорганізації інших центральних органів виконавчої влади, є правонаступниками органів, які реорганізуються.
Права та обов’язки центральних органів виконавчої влади, що ліквідуються, передаються відповідним центральним органам виконавчої влади, на які цією постановою покладено функції з реалізації державної політики у відповідній сфері.
 
16.        17 вересня 2014 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову за №455 «Про затвердження Положення про Державну службу фінансового моніторингу України» (дата набрання чинності постанови 24.09.2014 р.), якою затвердив відповідне Положення.
Так, відповідно до прийнятого Положення Державна служба фінансового моніторингу України (Держфінмоніторинг) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну політику у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму.
 
17.        17 вересня 2014 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову за №460 «Про затвердження Порядку та умов виплати одноразової грошової допомоги у разі звільнення військовослужбовцям, призваним на військову службу за призовом у зв’язку з мобілізацією» (дата набрання чинності постанови 26.09.2014 р.), якою відповідно до пункту 2 статті 15 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» затвердив відповідний Порядок.
Відповідно до затвердженого Порядку військовослужбовцям, які були призвані на військову службу за призовом у зв’язку з мобілізацією та звільняються із служби після прийняття рішення про демобілізацію (крім військовослужбовців строкової військової служби) (далі - військовослужбовці), виплачується одноразова грошова допомога (далі - допомога) в розмірі 4 відсотків місячного грошового забезпечення за кожний повний календарний місяць служби, але не менш як 25 відсотків місячного грошового забезпечення.
Військовослужбовцям виплата допомоги здійснюється за період служби за призовом у зв’язку з мобілізацією з дня їх призову на службу без урахування періоду попередньої військової служби, на якій вони перебували у мирний час, за винятком тих осіб, які у разі звільнення з військової служби у мирний час не набули права на отримання грошової допомоги, передбаченої пунктом 2 статті 15 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей».
Розмір допомоги обчислюється з урахуванням пунктів 1 і 2 постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 р. №393 «Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та членам їхніх сімей».
Допомога виплачується з розрахунку місячного грошового забезпечення (без урахування винагород), на яке має право військовослужбовець на день звільнення.
Виплата військовослужбовцям допомоги у разі звільнення з військової служби здійснюється Міноборони, іншими утвореними відповідно до законів військовими формуваннями та правоохоронними органами за рахунок коштів державного бюджету, передбачених на їх утримання.
Військовослужбовцям у разі звільнення з військової служби за службовою невідповідністю, у зв’язку з позбавленням військового звання, у зв’язку з обвинувальним вироком суду, що набрав законної сили, допомога не виплачується.
 
18.        17 вересня 2014 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову за №462 «Про визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України» (дата набрання чинності постанови 01.01.2015 р.), якою визнав такими, що втратили чинність, наступні постанови Кабінету Міністрів України:
1)            постанова Кабінету Міністрів України від 15.10.2004 р. №1369 «Про підтвердження суми, що виплачується працівникам дипломатичної служби України у зв’язку з перебуванням у довготерміновому відрядженні або проходженням дипломатичної служби за кордоном, при ввезенні (пересиланні) ними на митну територію України транспортних засобів»;
2)            пункт 11 змін, що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.05.2005 р. №371;
3)            пункт 2 змін, що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 р. №445.
 
19.        17 вересня 2014 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову за №465 «Питання оплати послуг та відшкодування витрат адвокатів, які надають безоплатну вторинну правову допомогу» (дата набрання чинності постанови 24.10.2015 р.), якою затвердив:
Порядок оплати послуг та відшкодування витрат адвокатів, які надають безоплатну вторинну правову допомогу, який визначає механізм обчислення розміру винагороди та її виплати, відшкодування витрат, пов’язаних з наданням безоплатної вторинної правової допомоги, адвокатам, які надають безоплатну вторинну правову допомогу;
– Методику обчислення розміру винагороди адвокатів, які надають безоплатну вторинну правову допомогу, яка визначає механізм обчислення розміру винагороди адвокатів, які надають безоплатну вторинну правову допомогу на постійній основі за контрактом або на тимчасовій основі на підставі договору особам, затриманим за підозрою у вчиненні злочину, особам, до яких застосовано адміністративне затримання, адміністративний арешт, особам, яким обрано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою, а також за кожною завершеною стадією кримінального провадження, в якому адвокат здійснює або здійснював захист.
Крім того, прийнятою постановою Уряд визнав такими, що втратили чинність, наступних постанов Кабінету Міністрів України:
1)            постанова Кабінету Міністрів України від 18.04.2012 р. №305 «Питання оплати послуг та відшкодування витрат адвокатів, які надають безоплатну вторинну правову допомогу»;
2)            постанова Кабінету Міністрів України від 18.07.2012 р. №644 «Про внесення змін до Порядку оплати послуг адвокатів, які надають вторинну правову допомогу особам, затриманим в адміністративному або кримінально-процесуальному порядку, а також у кримінальних справах»;
3)            пункт 72 змін, що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України у зв’язку з прийняттям Кримінального процесуального кодексу України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 19.09.2012 р. №868;
4)            постанова Кабінету Міністрів України від 19.12.2012 р. №1215 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 18.04.2012 р. №305».
 
20.        17 вересня 2014 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову за №466 «Про внесення змін до Порядку внесення уповноваженими особами до бюджету податку на додану вартість з об’єктів оподаткування, що виникають у зв’язку з постачанням підприємствами залізничного транспорту послуг з їх основної діяльності» (постанова не набрала чинності), якою вніс зміни до відповідного Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2011 р. №187.
Відповідно до прийнятих змін, підприємство залізничного транспорту, відповідальне за продаж електронних проїзних і перевізних документів та проїзних і перевізних документів з відкладеним друком на перевезення пасажирів і багажу в межах митної території України, нараховує на вартість послуг з перевезення, інших додаткових послуг, що підлягають оподаткуванню, податок на додану вартість (який відображається в проїзних і перевізних документах, у тому числі електронних, окремою сумою) відповідно до Податкового кодексу України та складає в порядку, встановленому законодавством, податкові накладні за щоденними підсумками операцій з такого продажу, які відображає в складі податкового зобов’язання з податку на додану вартість.
Підприємства залізничного транспорту, що отримують дохідні надходження від відповідального підприємства, нараховують на вартість послуг з перевезення, інших додаткових послуг, що підлягають оподаткуванню, податкові зобов’язання з податку на додану вартість відповідно до Податкового кодексу України та видають відповідальному підприємству податкові накладні, які є підставою для формування ним податкового кредиту.
Відповідальне підприємство на підставі відповідних договорів з підприємствами залізничного транспорту нараховує на вартість наданих ним агентських послуг податок на додану вартість відповідно до Податкового кодексу України та видає за операціями з надання таких послуг зазначеним підприємствам податкові накладні, які відображає у складі податкового зобов’язання з податку на додану вартість.
 
21.        23 вересня 2014 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову за №475 «Про внесення змін до Порядку залучення працездатних осіб до суспільно корисних робіт в умовах воєнного стану» (постанова не набрала чинності), якою вніс зміни до відповідного Порядку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2011 р. №753, згідно з якими, зокрема, до суспільно корисних робіт також залучатимуться особи, які забезпечують себе роботою самостійно.
Крім того, Порядок доповнено поняттям «трудова повинність» – короткостроковий трудовий обов’язок на період мобілізації і воєнного часу з метою виконання робіт, що мають оборонний характер, а також ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного, природного та воєнного характеру, які виникли в період воєнного стану, та їх наслідків, що не потребує обов’язкової згоди особи, стосовно якої запроваджується такий трудовий обов’язок.
 
22.        23 вересня 2014 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову за №481 «Про затвердження Положення про Державну службу статистики України» (постанова не набрала чинності), якою затвердив відповідне Положення.
Згідно до затвердженого Положення Державна служба статистики України (Держстат) є спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади в галузі статистики, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра економічного розвитку і торгівлі та який реалізує державну політику у сфері статистики.
Крім того, прийнятою постановою Уряд визнав такими, що втратили чинність, наступні постанови Кабінету Міністрів України:
1)            постанова Кабінету Міністрів України від 11.07.2007 р. №924 «Про затвердження Положення про Державний комітет статистики України»;
2)            пункт 25 змін, що вносяться до положень про центральні органи виконавчої влади, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від
27.02.2008 р. №101;
3)            пункт 10 змін, що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23.07.2008 р. №664.
 
23.        23 вересня 2014 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову за №482 «Про внесення змін до Правил оформлення віз для в’їзду в Україну і транзитного проїзду через її територію» (постанова не набрала чинності), якою вніс зміни до відповідних Правил, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 р. №567, якою доповнив підстави для отримання довгострокових віз. Тепер для їх отримання потрібно ще і завірену в установленому порядку копію дозволу на застосування праці іноземців і осіб без громадянства, виданого державною службою зайнятості.
Для іноземців і осіб без громадянства, працевлаштування яких здійснюється без вказаного дозволу, подається трудовий договір (контракт), а для осіб, які мають статус зарубіжного українця - трудовий договір (контракт) і посвідчення зарубіжного українця.
Також уточнений порядок термінового оформлення візи (до 15 календарних днів) - воно здійснюється за бажанням іноземця і особи без громадянства і у разі можливості в терміни, які визначаються уповноваженим органом.
Оформлення візи в пунктах пропуску через державний кордон здійснюється в день отримання візової анкети і документів, необхідних для оформлення візи.
 
24.        3 вересня 2014 року Кабінет Міністрів України прийняв розпорядження за №828-р «Про деякі заходи щодо сприяння утвердженню доброчесності в судовій системі» (дата набрання чинності розпорядження 03.09.2014 р.), яким:
1)       підтримано ініціативу Міністерства юстиції щодо проведення з 22.09.2014 р. Всеукраїнського тижня правових знань «Подолання корупції в судовій системі»;
2)       затверджено план заходів з проведення у 2014 році Всеукраїнського тижня правових знань «Подолання корупції в судовій системі» згідно з додатком;
3)       доручено:
– Міністерству юстиції поінформувати до 1 листопада 2014 р. Кабінет Міністрів України про виконання плану заходів;
– Державній фіскальній службі разом з Міністерством внутрішніх справ, Службою безпеки, Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку за участю Генеральної прокуратури України, Національного банку, Ради суддів України провести до 01.12.2014 р. перевірку відомостей, зазначених у деклараціях про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру суддів судів загальної юрисдикції за 2013 рік, звернувши особливу увагу на факти невідповідності офіційним доходам майна, що перебуває у власності, в оренді чи на іншому праві користування, їх чи членів їх сімей, та про результати поінформувати Кабінет Міністрів України;
– Міністерству внутрішніх справ за участю Генеральної прокуратури України, Служби безпеки та Ради суддів України провести до 01.12.2014 р. перевірку дотримання суддями судів загальної юрисдикції установлених законодавством у сфері запобігання і протидії корупції обмежень, зокрема щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності, та про результати поінформувати Кабінет Міністрів України.
Так, відповідно до Плану заходів з проведення у 2014 році Всеукраїнського тижня правових знань «Подолання корупції в судовій системі»
1. Провести широке громадське та експертне обговорення з проблемних питань функціонування судової системи та проведення судової реформи, в тому числі проекту Закону України про внесення змін до Закону України «Про судоустрій і статус суддів». За результатами доопрацювати та внести в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України відповідний законопроект (Мін’юст за участю Ради суддів України, заінтересованих міжнародних та громадських організацій. До 1 листопада.).
2. Забезпечити:
1) можливість подання через «гарячу лінію» та електронною поштою пропозицій щодо проведення судової реформи та подолання корупції у судовій системі (Мін’юст. 29 вересня - 3 жовтня);
2) проведення лекцій у вищих навчальних закладах I - IV рівня акредитації щодо ролі та мотивації антикорупційної поведінки громадян у відносинах із судами (Мін’юст, МОН. 29 вересня - 3 жовтня);
3) надання безоплатної первинної правової допомоги населенню з питань, що можуть бути пов’язані із корупцією у судовій системі (Мін’юст за участю Ради суддів України, заінтересованих громадських та міжнародних організацій. 29 вересня - 3 жовтня);
4) аналіз та інформування правоохоронних органів про можливі факти вчинення корупційних правопорушень у судовій системі у разі надходження такої інформації (Мін’юст, інші центральні та місцеві органи виконавчої влади за участю Вищої ради юстиції, Вищої кваліфікаційної комісії суддів. Постійно.)
3. Організувати:
1) у засобах масової інформації роз’яснення порядку дій громадян у випадках вимагання від них неправомірної вигоди (Мін’юст, Держкомтелерадіо. 29 вересня - 3 жовтня);
2) проведення широкої інформаційної кампанії, спрямованої на формування такої моделі поведінки, яка унеможливлювала б ініціювання корупційних проявів з боку громадян, а також активного інформування ними органів правопорядку про факти вимагання неправомірної вигоди (Держкомтелерадіо, Мін’юст за участю заінтересованих міжнародних та громадських організацій. 29 вересня - 3 жовтня).
 
25.        3 вересня 2014 року Кабінет Міністрів України прийняв розпорядження за №878-р «Про виділення коштів Дніпропетровській облдержадміністрації» (дата набрання чинності розпорядження 03.09.2014 р.), яким виділено Дніпропетровській облдержадміністрації 4,3 млн. гривень на закупівлю лікарських засобів, витратних матеріалів та виробів медичного призначення для надання медичної допомоги військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, які одержали поранення (травму) під час участі в антитерористичній операції, здійсненні заходів із забезпечення правопорядку на державному кордоні, відбитті збройного нападу на об’єкти, що охороняються військовослужбовцями, звільненні таких об’єктів у разі захоплення або спроби насильного заволодіння зброєю, бойовою, іншою технікою.
 
26.        17 вересня 2014 року Кабінет Міністрів України прийняв розпорядження за №870-р «Про погодження реорганізації міжрегіонального територіального органу Державної інспекції з безпеки на морському та річковому транспорті» (дата набрання чинності розпорядження 17.09.2014 р.), яким погоджено з пропозицією Державної інспекції з безпеки на морському та річковому транспорті щодо реорганізації Кримського міжрегіонального територіального управління шляхом його приєднання до Чорноморського міжрегіонального територіального управління.
 
27.        17 вересня 2014 року Кабінет Міністрів України прийняв розпорядження за №873-р «Про погодження реорганізації деяких територіальних органів Державного агентства водних ресурсів» (дата набрання чинності розпорядження 17.09.2014 р.), яким погоджено з пропозицією Державного агентства водних ресурсів щодо реорганізації сектору у Херсонській області та сектору у м. Севастополі шляхом злиття з утворенням сектору у Херсонській області та м. Севастополі.
 
28.        17 вересня 2014 року Кабінет Міністрів України прийняв розпорядження за №877-р «Про виділення коштів для надання одноразової грошової допомоги особам, які отримали тяжкі тілесні ушкодження під час участі в масових акціях громадського протесту, що відбулися у період з 21 листопада 2013 р. по 21 лютого 2014 року» (дата набрання чинності розпорядження 17.09.2014 р.), яким виділено Міністерству соціальної політики 2862,3 тис. гривень для надання одноразової грошової допомоги особам, які отримали тяжкі тілесні ушкодження під час участі в масових акціях громадського протесту, що відбулися у період з 21.11.2013 р. по 21.02.2014 р., у 50-кратному розмірі прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.
 
 

 
 
Список справ, призначених до розгляду
Список автоматичного розподілу справ
Судовий збір
Інформація щодо стадій рощгляду судових справ
Контакти
Довідкова інформація для громадян

Судова влада України
Електроний суд
Реєстр судових рішень
ВАСУ в мережі Facebook


©2015 Вищий адміністративний суд України
лист вебмайстру