Вищий адміністративний суд України
Про ВАСУ
Пленум ВАСУ
Cудова практика
НКР при ВАСУ
Система адміністративних судів
Суддівське самоврядування
Законодавство
Міжнародно-правове співробітництво
Відомості з декларацій
ІНФОРМАЦІЯ щодо реалізації Закону України "Про очищення влади"
Видавнича діяльність
Вакансії
Інформація про державний бюджет
Запобігання і протидія корупції
База правових позицій

Апарати вищих спеціалізованих судів повинні бути збережені, - заступник Голови ВАСУ Михайло Смокович

Якщо спочатку буде сформовано лише суддівський корпус Верховного Суду, а згодом вирішуватиметься питання з апаратами, то здійснювати судочинство Верховний Суд зможе, у кращому разі, місяців через три-чотири

Огляд ЗМІ. Не відновивши довіру до суду, ми втратимо державу - суддя у відставці Михайло Цуркан

ЮРЛІГА поспілкувалась із кандидатом у члени Вищої ради правосуддя

Пленум ВАСУ ухвалив ряд постанов, зокрема, про внесення змін до КАСУ щодо свободи мирних зібрань

Постанову «Про внесення змін до Кодексу адміністративного судочинства України щодо свободи мирних зібрань», яку направлено до Ради з питань судової реформи

Інформаційний бюлетень щодо тримання мігрантів під вартою

Переклад на українську здійснено Представництвом Міжнародної організації з міграції в Україні на запит Вищого адміністративного суду України

На запит ВАСУ Бюро ОБСЄ з демократичних інститутів та прав людини підготовлено Висновок щодо Закону України «Про судоустрій і статус суддів»

У Висновку зазначено, що в цілому, Закон України «Про судоустрій і статус суддів» відповідає міжнародним стандартам. Водночас, наголошується, що заходи з реформування судової системи мають забезпечити розумний баланс між підзвітністю та незалежністю судді

«Вищий адміністративний суд України підтримує розробку Виборчого кодексу» - сказав Голова ВАСУ Олександр Нечитайло під час зустрічі з головою Місії ОБСЄ/БДІПЛ зі спостереження за місцевими виборами в Україні у 2015 році

Про це Голова ВАСУ Олександр Нечитайло сказав під час зустрічі з Таною де Зулуетою, головою Місії Бюро демократичних інститутів та прав людини Організації з безпеки і співробітництва в Європі (ОБСЄ/БДІПЛ) зі спостереження за місцевими виборами в Україні у 2015 році.

Олександр Нечитайло зазначив, що ВАСУ підтримує ідею розробки Виборчого кодексу, який складався б із Загальної та Особливої частини, а остання регулювала б різні види виборчих процесів. Хоча законодавець здійснює певні кроки з уніфікації трьох базових законів про вибори (наприклад, при внесенні відповідних змін, такі зміни вносяться одночасно у всі закони), утім, таких заходів з уніфікації виборчого законодавства недостатньо.

 Участь у зустрічі, яка відбулася у ВАСУ 26 листопада 2015 року, з боку Вищого адміністративного суду також узяли начальник відділу міжнародно-правового співробітництва Світлана Пилипець, головний спеціаліст цього відділу Дарина Мудрак, а з боку Місії – аналітик у сфері права Ксенія Дашуціна та асистент голови Місії Лідія Єршихіна.

Голова ВАСУ Олександр Нечитайло відзначив, що звіти Місії ОБСЄ/БДІПЛ, а саме Проміжний звіт від  9 жовтня та Заява про попередні Висновки та результати від 15 листопада були уважно вивчені у ВАСУ, особлива увага приділена оцінці спостерігачами діяльності адміністративних судів. «Нам приємно зазначити, що робота Київського апеляційного адміністративного суду та ВАСУ була високо оцінена спостерігачами – наприклад, про це йдеться у звіті Місії ENEMO», - сказав Голова ВАСУ.

Учасники зустрічі обговорили проблемні питання розгляду виборчих спорів. Олександр Нечитайло зауважив, що ВАСУ позитивно оцінює виборчий процес у цілому і, зокрема, процес вирішення виборчих спорів, хоча відзначає наявність певних проблем правозастосування. За словами очільника ВАСУ, проблемою було те, що Закон України «Про місцеві вибори» було прийнято і опубліковано напередодні виборів, тому не було достатньо часу для його вивчення, при цьому сам Закон містив новели, наприклад, щодо 30-відсоткової гендерної квоти. Крім цього, територіальні виборчі комісії були обмежені у можливості скасувати рішення про реєстрацію кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, оскільки за Законом таке рішення могло бути ними прийнято не пізніше ніж за 18 днів до дня голосування.  Не врегульовано чітко порядок відмови від одного з мандатів, якщо особа була одночасно висунута кандидатом у депутати місцевих рад та кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови або старости, і була обрана на ці посади.

Коментуючи на запитання Голови Місії Тани де Зулуети ситуацію із не виконанням територіальною виборчою комісією рішення адміністративного суду щодо заміни її складу, Голова ВАСУ пояснив, що невиконання судових рішень - це загальнодержавна проблема, особливо цим зловживають колегіальні органи, тому що законодавством не передбачено притягнення їх до відповідальності.  

Тана де Зулуета зазначила, що ситуація з визначенням меж повноважень адміністративних судів дискутується в багатьох країнах. Проте практика свідчить, що їх повноваження поступово розширюються.

На завершення зустрічі, Голова ВАСУ наголосив, що адміністративні суди готові всебічно сприяти міжнародним спостерігачам у підготовці звітів щодо  проведення виборів в Україні.

 


 
 
Список справ, призначених до розгляду
Список автоматичного розподілу справ
Судовий збір
Інформація щодо стадій рощгляду судових справ
Контакти
Довідкова інформація для громадян

Судова влада України
Електроний суд
Реєстр судових рішень
ВАСУ в мережі Facebook


©2015 Вищий адміністративний суд України
лист вебмайстру