Вищий адміністративний суд України
Про ВАСУ
Пленум ВАСУ
Cудова практика
НКР при ВАСУ
Система адміністративних судів
Суддівське самоврядування
Законодавство
Міжнародно-правове співробітництво
Відомості з декларацій
ІНФОРМАЦІЯ щодо реалізації Закону України "Про очищення влади"
Видавнича діяльність
Вакансії
Інформація про державний бюджет
Запобігання і протидія корупції
База правових позицій

До уваги громадян!

У зв’язку з численними зверненнями громадян щодо порядку роботи Вищого адміністративного суду України з урахуванням призначення суддів нового Верховного Суду, повідомляємо

Пленум ВАСУ ухвалив ряд постанов, зокрема, про внесення змін до КАСУ щодо свободи мирних зібрань

14 березня 2017, 11:24

Пленум Вищого адміністративного суду України, що відбувся 13 березня 2017 року, ухвалив постанову «Про внесення змін до Кодексу адміністративного судочинства України щодо свободи мирних зібрань», яку направлено до Ради з питань судової реформи.

Заступник Голови ВАСУ, секретар Пленуму суду Михайло Смокович під час доповіді стосовно питання про внесення змін до КАСУ щодо мирних зібрань, нагадав, що 30 грудня 2016 року була створена робоча група при Вищому адміністративному суді з розробки відповідного законопроекту. Секретар Пленуму ВАСУ також звернув увагу, що Європейський суд з прав людини за результатами розгляду справ «Веренцов проти України» та «Шмушкович проти України» зазначив, що Україні потрібен закон про мирні зібрання.

Також М. Смокович нагадав, що Вищий адміністративний суд неодноразово звертався до Президента України, Голови Верховної Ради України, народних депутатів і прем’єр-міністра з проханням невідкладного вирішення питання законодавчого врегулювання організації та проведення мирних зібрань в Україні.

Не зважаючи на існування кількох законопроектів про мирні зібрання, є підстави вважати, що відповідних нормативний акт не буде прийнято у найближчий час, оскільки багато громадських організацій не підтримують його прийняття, мотивуючи тим, що правове регулювання обмежить право громадян на проведення акцій протесту і мітингів.

Проте Вищому адміністративному суду вдалося запевнити представників громадських організацій у потребі врегулювати певну процедуру розгляду спорів даної категорії. Михайло Смокович назвав кілька вимог, які має виконати позивач при спрямуванні скарги до суду. Зокрема, позовна заява має бути підписана керівником органу виконавчої влади або особою, яка його заміщує. Під час подання позову скаржник має направити копії позовної заяви та документів відповідачу та третім особам на електронну пошту, крім того, оприлюднити інформацію про звернення до суду на своєму офіційному сайті. Також пропонується звільнити сторони від сплати судового збору, встановити строк розгляду спору – два календарних дні. Також обов’язково передбачити участь позивача при розгляді справи до завершення судового засідання.

* * *

На своєму засіданні Пленум ВАСУ ухвалив правовий висновок щодо порядку здійснення представництва органів державної влади та органів місцевого самоврядування в судах, запровадженого Законом України «Про внесення змін до Конституції України (щодо правосуддя)». 

Потреба у підготовці такого висновку виникла у зв’язку з надходженням звернень від суб'єктів владних повноважень щодо не допуску їх до суду без участі адвоката, оскільки змінами до Конституції передбачено, що виключно адвокат здійснює представництво іншої особи в суді, зазначив М. Смокович.

Отже, у правовому висновку зазначено, що якщо інтереси держави вимагатимуть захисту прав певного органу державної влади чи органу місцевого самоврядування, то представництво такого органу в судах здійснюється через прокурора з   30 вересня 2016 року.

Якщо ж прокурор не вбачатиме, що інтереси держави вимагають захисту прав певного органу державної влади чи органу місцевого самоврядування, то представництво інтересів такого органу до 1 січня 2020 року можливе через будь-яку іншу особу, яка за законом має право на надання правової допомоги. Після 1 січня 2020 року представництво  інтересів такого органу в суді може здійснювати лише прокурор або адвокат.

Таким чином, судді адмінсудів не повинні вимагати від суб'єктів владних повноважень виконання норм, які нині ще не діють, пояснив Михайло Смокович.

* * *

У той же день Пленум ВАСУ ухвалив ще ряд Постанов. Зокрема, рекомендував суддям адмінсудів враховувати під час ухвалення рішень у справах  Довідку щодо узагальнення практики застосування адміністративними судами положень Митного кодексу України в редакції від 13 березня 2012 року.

На тому ж засідання Пленум доручив довести до відома суддів адмінсудів огляд практики застосування адміністративними судами статті 267 Кодексу адміністративного судочинства України (судовий контроль за виконанням судових рішень в адміністративних справах); довідку щодо допуску і доступу представника позивача до матеріалів адміністративної справи, які містять державну таємницю; правовий висновок щодо дискреції  Президента України при виданні указів, якими вводяться в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України.

Усі постанови Пленуму ВАСУ будуть розміщені на офіційному веб-сайті суду.

 


 
 
Список справ, призначених до розгляду
Список автоматичного розподілу справ
Судовий збір
Інформація щодо стадій рощгляду судових справ
Надіслати повідомлення ВАСУ
Контакти
Довідкова інформація для громадян

Судова влада України
Електроний суд
Реєстр судових рішень
ВАСУ в мережі Facebook


©2015 Вищий адміністративний суд України
лист вебмайстру